1.Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız.
2.Vitesimizi kalkış vitesi olan 1. Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama doğru çevirmek suretiyle aracımıza ilk hareketi vereceğiz.
3.Aracımızın bulunduğunu konuma göre Sol / sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız.
4.Evet işin en ince ve en hassas noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız gerek kavrama ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu kavrama noktası çok hassasiyet ve beceri isteyen bir iştir bu kadar hassasiyet ve beceri istemesine karşılık kullandığımız araç bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları anlamak hiç zor değil .Bu hassas ayarı yakalamak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1. Taktından sonra (sağ ayağımız frenin üzerinde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaş yavaş kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız araç bize bazı ip uçları aracın harekete hazır olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz.
1.Debriyajdan ayağımızı çekince kavrama noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir normal rölanti sesinin dışında bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz.
2.Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur
3.Devir saati olan arabalarda ise devir saatinin ibresi yerinde oynama yapar.
Bu yukarıda sayılan 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz.
.Başka bir açıdan ise Debriyaj ve Gaz pedalını bir terazinin kefeleri gibi düşünün debriyajdan ayağınızı ne kadar kaldırıyorsanız bir o kadarda gaz pedalınıza basmanızda yeterli olacaktır ama şunu unutmayın debriyajdaki kavrama yeri çok hassas bir noktadır her arabada kavrama noktaları farklıdır.
Aracımız hareket ettirdik ve aracımız yolda seyir halinde ve 1. Vitesle ortalama 10-
1.Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz
2.Debriyaja sonuna kadar basıyoruz
3.Vitesimizi 2. Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan biraz hızlı bir şekilde kaldırıyoruz ve hemen sonrasında aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz
4.( 3-4-5) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz.
5. Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir.
konu çalntıdır arkadaş emek hırsızıdır.konun asılsahibi benim
YanıtlaSilhttp://izmirmtsk.blogspot.com/2010/05/araba-nasl-surulur-ve-kullanlr.html